En krevende situasjon I løpet av noen få dager har hverdagen vår blitt snudd på hodet. Nå er det helsen...
I løpet av noen få dager har hverdagen vår blitt snudd på hodet. Nå er det helsen vår som er det viktigste og at vi sammen er med på dugnaden om å bekjempe corona viruset.
Det blir en krevende tid for samfunnet, næringslivet og Maskineriet fremover.
Vi merker alle usikkerheten med barn som er hjemme, krisepakker til næringslivet og kanskje en partner eller familiemedlemmer som er blitt syke eller permitterte.
Vi er mange i Maskineriet som har jobbet lenge med salg og kundeservice. Er det en ting vi alltid opplever i den jobben vi utfører, er at bedrifter alltid trenger god dialog med kundene.
Mer enn noen gang er det viktig at vi fortsetter å skape verdier for våre oppdragsgivere, men også for samfunnet og lokalsamfunnene vi er en del av!
Uttrykket «å ta med seg jobben hjem» har fått en helt ny betydning i Maskineriet.
Vi skal selvfølgelig alle ta ansvar for å bli kvitt corona viruset og følge de råd som myndighetene gir. Samtidig har vi en jobb som er vel så viktig, nemlig å holde hjulene i gang!
Vi har en fantastisk omstillingsevne for å holde arbeidsplasser trygge og samtidig følge opp på regjeringens anbefalinger om å arbeide hjemmefra. På kun få dager har vi flyttet hundrevis av arbeidsplasser fra kontoret og til hjemmet. Vi forventer at samtlige 270 ansatte vil jobbe hjemmefra i løpet av uken!
Vi skal snu oss raskt og hverdagen fremover blir sikkert både utfordrende, frustrerende, men også spennende.
Det er i en krevende situasjon at våre kunder kan sette ekstra pris på en strategisk samarbeidspartner. På kort varsel har vi blant annet kunne overta driften av kundeservice da vår kunde fikk merke både sykdom og karantene. Uteselgere har blitt flyttet fra felt og til hjemmekontor.
Nå har vi virkelig mulighet til å tenke nytt, endre oss og se muligheter som ikke var der tidligere. Det er flere store virksomheter i utlandet som i dag kun opererer med hjemmekontor og det med stor suksess. Nå skal et samlet Maskineriet jobbe sammen sammen for å finne nøkkelen til at også vår virksomhet skal fungerer med en slik arbeidsmetodikk.
Styret i Maskineriet møtes daglig. To av oss har karantene etter utenlandsopphold, men dette løses knirkefritt med collaboration verktøyet Whereby.
Med ståpåvilje blant alle ansatte og god systemstøtte fra Telemagic skal vi levere kvalitet i alle ledd.
Selgere og prosjektledere har samme oversikt som de har på kontoret – full oversikt over hvem som til enhver tid er pålogget, i samtale, etterarbeid eller venter på telefoner. Dette fører til god kontroll og høy kvalitet på arbeidet utført hjemmefra.
Ledelse og styre i Maskineriet vil gjøre de nødvendige tiltak for at dette skal gå så bra som mulig og at vi skal komme ut av dette med positive erfaringer. Vi er utrolig stolte våre ansatte og den innsatsen som legges ned på vegne av våre kunder.
Hvor lenge vil denne situasjonen vare? Frem til påske? Frem til sommeren? Ut året? Ingen vet. Det er nettopp dette som gjør situasjonen vi befinner oss i ekstra krevende. En ting er iallefall sikkert. Vi har eksistert i 10 år og har alle planer og forutsetninger om å eksistere i veldig mange år til!
Frem til vi får kontroll på situasjonen vil våre ansatte fortsette med å jobbe hjemmefra. Legger med noen bilder som viser at vi er ved godt mot.
Avslutningsvis vil jeg komme med en oppfordring til dere alle! Hold deg oppdatert, og følg rådene fra FHI
I løpet av noen få dager har hverdagen vår blitt snudd på hodet. Nå er det helsen vår som er det viktigste og at vi sammen er med på dugnaden om å bekjempe corona viruset.
Det blir en krevende tid for samfunnet, næringslivet og Maskineriet fremover.
Vi merker alle usikkerheten med barn som er hjemme, krisepakker til næringslivet og kanskje en partner eller familiemedlemmer som er blitt syke eller permitterte.
Vi er mange i Maskineriet som har jobbet lenge med salg og kundeservice. Er det en ting vi alltid opplever i den jobben vi utfører, er at bedrifter alltid trenger god dialog med kundene.
Mer enn noen gang er det viktig at vi fortsetter å skape verdier for våre oppdragsgivere, men også for samfunnet og lokalsamfunnene vi er en del av!
Uttrykket «å ta med seg jobben hjem» har fått en helt ny betydning i Maskineriet.
Vi skal selvfølgelig alle ta ansvar for å bli kvitt corona viruset og følge de råd som myndighetene gir. Samtidig har vi en jobb som er vel så viktig, nemlig å holde hjulene i gang!
Vi har en fantastisk omstillingsevne for å holde arbeidsplasser trygge og samtidig følge opp på regjeringens anbefalinger om å arbeide hjemmefra. På kun få dager har vi flyttet hundrevis av arbeidsplasser fra kontoret og til hjemmet. Vi forventer at samtlige 270 ansatte vil jobbe hjemmefra i løpet av uken!
Vi skal snu oss raskt og hverdagen fremover blir sikkert både utfordrende, frustrerende, men også spennende.
Det er i en krevende situasjon at våre kunder kan sette ekstra pris på en strategisk samarbeidspartner. På kort varsel har vi blant annet kunne overta driften av kundeservice da vår kunde fikk merke både sykdom og karantene. Uteselgere har blitt flyttet fra felt og til hjemmekontor.
Nå har vi virkelig mulighet til å tenke nytt, endre oss og se muligheter som ikke var der tidligere. Det er flere store virksomheter i utlandet som i dag kun opererer med hjemmekontor og det med stor suksess. Nå skal et samlet Maskineriet jobbe sammen sammen for å finne nøkkelen til at også vår virksomhet skal fungerer med en slik arbeidsmetodikk.
Styret i Maskineriet møtes daglig. To av oss har karantene etter utenlandsopphold, men dette løses knirkefritt med collaboration verktøyet Whereby.
Med ståpåvilje blant alle ansatte og god systemstøtte fra Telemagic skal vi levere kvalitet i alle ledd.
Selgere og prosjektledere har samme oversikt som de har på kontoret – full oversikt over hvem som til enhver tid er pålogget, i samtale, etterarbeid eller venter på telefoner. Dette fører til god kontroll og høy kvalitet på arbeidet utført hjemmefra.
Ledelse og styre i Maskineriet vil gjøre de nødvendige tiltak for at dette skal gå så bra som mulig og at vi skal komme ut av dette med positive erfaringer. Vi er utrolig stolte våre ansatte og den innsatsen som legges ned på vegne av våre kunder.
Hvor lenge vil denne situasjonen vare? Frem til påske? Frem til sommeren? Ut året? Ingen vet. Det er nettopp dette som gjør situasjonen vi befinner oss i ekstra krevende. En ting er iallefall sikkert. Vi har eksistert i 10 år og har alle planer og forutsetninger om å eksistere i veldig mange år til!
Frem til vi får kontroll på situasjonen vil våre ansatte fortsette med å jobbe hjemmefra. Legger med noen bilder som viser at vi er ved godt mot.
Avslutningsvis vil jeg komme med en oppfordring til dere alle! Hold deg oppdatert, og følg rådene fra FHI